AKTUALNA SYTUACJA
- Od 01 lutego 2021 r. Ministerstwo Zdrowia Tunezji wprowadziło następujące obowiązki dla Podróżnych:
- obowiązek wykonania testu RT – PCR w czasie nieprzekraczającym 72h przed zaplanowaną podróżą i okazanie negatywnego wyniku testu;
- obowiązek poddania się przez przyjeżdżających na ich koszt obowiązkowej, 7-dniowej kwarantannie w jednym z ośrodków wyznaczonych do tego celu i okazania podczas check-in voucher
- wykonanie 7 dnia pobytu w ośrodku kwarantanny na własny koszt testu RT-PCR i w przypadku negatywnego wyniku badania osoby te będą mogły opuścić ośrodek kwarantanny, zobowiązując się do przestrzegania procedur protokołu sanitarnego.
- Wszyscy Klienci, którzy wykupili pakiet turystyczny (tj. bilet lotniczy, transfery i hotel), muszą mieć ze sobą wydrukowany Voucher podróżny ważny przez cały okres pobytu w Tunezji (daty pobytu w hotelu muszą być zgodne z datami zakupionych biletów lotniczych). Z informacji otrzymanych od linii lotniczych, obsługujących przelot do Tunezji wynika, że pasażerowie, którzy stawią się przy stanowisku odprawy na lotnisku bez Vouchera podróżnego ważnego przez cały okres pobytu w Tunezji (pakiet turystyczny) NIE ZOSTANĄ zaakceptowani na lot czarterowy.
- Dodatkowo, pasażerowie podróżujący czarterem są zobowiązani do wypełnienia i okazania przy odprawie w Polsce, a także na lotnisku w Tunezji poniższych dokumentów:
- Deklaracja zdrowia - TUTAJ; Instrukcja - TUTAJ
- Oświadczenie potwierdzające zapoznanie się z polityką COVID-19 linii lotniczej Nouvelair – TUTAJ; Instrukcja - TUTAJ
- Linia lotnicza Nouvelair, z której korzysta Sun&Fun Holidays, wdrożyła wzmocnione środki bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, mające na celu zminimalizowanie potencjalnego rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa (COVID-19). Pasażerowie podróżujący do Tunezji proszeni są o zapoznanie się ze specjalnym dokumentem oraz o przestrzeganie zawartych w nim regulacji - "Nouvelair Covid-19 Health Measures" – TUTAJ
WYTYCZNE SANITARNE
- Zakrywanie ust i nosa jest obowiązkowe w zamkniętych przestrzeniach publicznych w tym w środkach transportu (wyjątek stanowią restauracje i lokale gastronomiczne).
- Transfer – Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności. W pojazdach służących do transferu tylko 50% miejsc może być zajętych. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane. Obowiązuje nakaz noszenia maseczek i odpowiednich rękawiczek przez obsługę odpowiedzialną za przywitanie Klientów oraz ich transfer do hoteli.
- Recepcja i zameldowanie – Moźliwość zakwaterowania 50% Klientów (w stosunku do pojemności kwaterowej). Zakaz przebywania w hotelu osób nie zakwaterowanych w danym obiekcie. Stworzenie strefy dezynfekcyjnej dla bagaży przed rejestracją. Sprawdzanie temperatury ciała całego personelu hotelowego oraz wszystkich kwaterujących się gości hotelowych. Ograniczenie do minimum czasu przebywania Klienta przy recepcji.
- Pokój hotelowy i sprzątanie - Sprzątanie pokoju oraz dezynfekcja po każdym Kliencie: wszystkich powierzchni dotykowych, łazienki, filtrów klimatyzacyjnych oraz otworów wentylacyjnych. Gruntowne wietrzenie pomieszczenia (minimum 3 godziny).
- Wyżywienie - Nakaz noszenia maseczek przez personel restauracyjny. Zmniejszenie pojemność restauracji o 50% z zachowaniem odstępu min. 2 m między każdym stolikiem. Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk. Systematyczne sprzątanie, dezynfekcja oraz wietrzenie pomieszczeń restauracyjnych przed i po dokonanej obsłudze. Wprowadzenie usługi restauracyjnej „a la carte”. Zapewnienie usługi restauracyjnej w formie room service na życzenie Klienta.
- Basen – Zakaz organizowania aktywności sportowych.
- Wycieczki fakultatywne - Zachowanie dystansu między Klientami podczas zwiedzania zabytków i muzeów, jak również podczas postojów i przebywania w miejscach publicznych (m.in.: kafejki, restauracje, sklepy). Nakaz noszenia maseczki przez przewodnika turystycznego, jak również wszystkich uczestników wycieczki.
- Inne – Zapewnienie dodatkowego personelu sprzątającego.Nakaz noszenia maseczek lub przyłbic przez personel hotelowy. Udostępnienie materiałów informacyjnych odnoszących się do nowo obowiązujących procedur sanitarnych. Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości hotelowych, Systematyczne czyszczenie i dezynfekcja części wspólnych (co 30 min) jak również kluczy/kart po każdorazowym ich użyciu. Systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń. Wyznaczenie i przygotowanie odpowiedniej liczby pokoi, w których będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych. W przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem covid-19 u Klienta, wyłączenie z użytkowania pokoju, w którym przebywała dana osoba oraz dezynfekcja pomieszczenia. Zawieszenie wszelkich wydarzeń tworzących skupiska ludzi. Obowiązkowa obecność w hotelu pielęgniarki/pielęgniarza oraz osoby odpowiedzialnej za kwestie sanitarne.
- Aktualne informacje o sytuacji epidemiologicznej w Tunezji: TUTAJ.
- Protokół sanitarny dla turystyki TUTAJ
Zalecamy, aby przed wylotem Podróżni zapoznali się z aktualnymi informacjami dotyczącymi wymogów sanitarnych i innych środków ostrożności, które są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych https://www.gov.pl/web/dyplomacja