TRANSPORT LOTNICZY
Jak mogę sprawdzić godziny lotów?
Staramy się znaleźć idealną kombinację godzin wylotu i pprzylotu, biorąc pod uwagę dostępne opcje. Na bieżąco analizujemy także sugestie i uwagi naszych klientów.
Mamy ustalone aktualne rozkłady odlotów na najbliższe miesiące, jednakże rozkłady lotów ulegają różnym modyfikacjom, a o dokładnym czasie odlotu pasażerowie zawsze dowiadują się w dokumentach podróży, które otrzymują na siedem dni przed wylotem.Aktualny rozkład lotów dostępny jest w zakładce - PRZELOTY
Co spakować do bagażu podręcznego?
Wszystkie ważne rzeczy warto mieć pod ręką w bagażu podręcznym. I to nie tylko w przypadku sytuacji niestandardowej.
Do najważniejszych należą:
- Najpotrzebniejsze leki na cały pobyt
- Artykuły higieniczne (szczoteczka do zębów, pasta, dezodorant)
- Niezbędna odzież
- Przedmioty wartościowe (elektronika, biżuteria)
- Ważne dokumenty i pieniądze
- Ładowarka do telefonu i powerbank
Czy mogę kupić bilety czarterowe w Sun & Fun Holidays?
Tak, sprawdź cenę i dostępność pod adresem czartery@sunfun.pl
Co powinienem zrobić, jeśli mój bagaż został zagubiony lub uszkodzony?
Za uszkodzenie lub utratę bagażu podczas podróży lotniczej pełną odpowiedzialność ponosi przewoźnik. Jeżeli po przybyciu do miejsca przeznaczenia (zarówno za granicą jak i w kraju) okaże się, że Państwa bagaż został uszkodzony lub zagubiony, należy natychmiast zgłosić to na lotnisku do Biura Bagażu Zagubionego (Lost and Found) i złożyć odpowiednie oświadczenie w celu ubiegania się o odszkodowanie (raport P.I.R.). Zalecane jest, aby wszelkie uszkodzenia, zagubienia bagaży itp. zgłaszać natychmiast w poczekalni na lotnisku, aby reklamacja (skarga) została rozpatrzona. W przeciwnym razie po opuszczeniu hali lotniska, reklamacja (skarga) może nie zostać przyjęta przez przewoźnika. Zalecane jest zatem, aby na każdym bagażu znajdowała się etykieta z imieniem i nazwiskiem oraz adresem hotelu, do którego udajemy się na wakacje. Aby uzyskać więcej informacji o tym, jak należy postępować w wyżej wymienionych sytuacjach zapraszamy Państwa na stronę internetową www.sunfun.pl lub do zapoznania się z warunkami przewozu bagaży danego przewoźnika.
Czy mogę wnieść na pokład jedzenie i napoje? Jeśli tak, to jakiego rodzaju?
Tak. Możesz zabrać dowolny rodzaj jedzenia. Zwykłe płyny, aerozole i żele można przewozić na pokładzie samolotu wyłącznie w pojemnikach o maksymalnej pojemności 100 ml, przechowywanych w jednej przezroczystej plastikowej torbie o maksymalnej pojemności 1 litra, którą można wielokrotnie zamykać.
Jakie są warunki transportu zwierząt?
Zasady przewozu zwierząt są dostępne TUTAJ. Zawsze należy powidomić Sun & Fun Holidays przed transportem zwierzęcia i sprawdzić aktualne warunki.
Czy na pokład mogę zabrać leki?
Na pokład można zabrać leki w ilości odpowiadającej potrzebom jednego klienta. Zalecamy posiadanie leku w oryginalnym opakowaniu wraz z ulotką dołączoną do opakowania. W przypadku leków niestandardowych może być wymagane tłumaczenie przysięgłe ulotki dołączonej do opakowania i raportu lekarskiego.
Na pokład można wnosić igły i strzykawki stosowane w leczeniu schorzeń, o czym należy zawsze poinformować biuro podróży. Jednocześnie miej przy sobie – w języku angielskim – zaświadczenie od lekarza potwierdzające, jaki to rodzaj leku i w jakim celu się go stosuje. Niezbędne zastrzyki należy podać samodzielnie podczas lotu. Przed użyciem igły do wstrzykiwań poinformuj załogę, aby przygotowała dla Ciebie bezpieczny pojemnik na ostre przedmioty.
Leki płynne na receptę nie mają ograniczeń objętościowych i można je przewozić w większych ilościach (ponad 100 ml), jeśli jest to niezbędne ze względów zdrowotnych w trakcie podróży. Leki te należy zgłosić osobno podczas kontroli bezpieczeństwa.Diabetycy – transport insuliny jest już całkowicie powszechny i dlatego nie wymaga zaświadczenia lekarskiego. Każdy diabetyk musi mieć przy sobie Kartę Diabetologiczną.
Czy zapewnione jest pierwszeństwo wejścia na pokład dla pasażerów z małymi dziećmi, osób niepełnosprawnych itp.?
Nie możemy zagwarantować pierwszeństwa wejścia na pokład. Przy stanowisku odprawy, odprawiają się wszyscy pasażerowie, uzależnione to jest od porozumienia między nimi.
Podróż dziecka za granicę
Każde dziecko, bez względu na wiek (nawet niemowlę), musi mieć własny dokument uprawniający do przekraczania granicy. W zależności od kierunku podróży jest to dowód osobisty lub paszport. Podróżowanie po krajach strefy Schengen, czyli przy braku kontroli na granicy, nie zwalnia z obowiązku posiadania takiego dokumentu.
Przepisy prawa krajowego nie wymagają posiadania specjalnego upoważnienia, jeżeli małoletni podróżuje poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej bez opieki rodziców (opiekunów prawnych), ale np. z dziadkami lub samotnie. Przed podróżą warto jednak zasięgnąć informacji o procedurach dotyczących podróży nieletnich w przedstawicielstwach dyplomatycznych (ambasadzie, urzędzie konsularnym) państw, do których planuje się podróż.
Przed samotną podróżą dziecka samolotem wskazane jest, aby rodzice dziecka lub opiekunowie prawni uzyskali wcześniej szczegółowe informacje dotyczące zasad postępowania u przewoźnika lotniczego lub w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Pod linkiem dostępny jest przygotowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego poradnik dla osób podróżujących z dziećmi: https://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera/poradnik-dla-pasazerow/979-podro-z-dzieckiem
Do czego mam prawo, jeśli mój bagaż jest opóźniony?
Zgodnie z zakresem ubezpieczenia wskazanym w dokumencie ubezpieczenia, w przypadku opóźnienia w dostarczeniu bagażu na miejsce pobytu (będące poza krajem zamieszkania Ubezpieczonego) wynoszące co najmniej 6 godzin, Ubezpieczyciel zwraca koszty zakupu niezbędnych w podróży przedmiotów osobistego użytku do wysokości maksymalnie 600 PLN. Zwrot poniesionych kosztów następuje wyłącznie na podstawie przedłożonych oryginałów rachunków.
Jak wygląda transport wózka dla dziecka do 2 lat?
Jeśli klienci Sun & Fun Holidays podróżują z dziećmi, przysługuje im bezpłatna odprawa wózka. Pasażerowie mogą zgłosić wózek do odprawy lub udać się z wózkiem na pokład samolotu. W obu przypadkach konieczne jest odpowiednie spakowanie wózka, w przeciwnym razie linia lotnicza nie będzie za to odpowiedzialna.
Czy mogę dokonać odprawy online?
W przypadku linii lotniczych czarterowych odprawa online nie jest możliwa.
Linie lotnicze
Jak mogę sprawdzić godziny lotów?
Staramy się znaleźć idealną kombinację godzin wylotu i pprzylotu, biorąc pod uwagę dostępne opcje. Na bieżąco analizujemy także sugestie i uwagi naszych klientów.
Mamy ustalone aktualne rozkłady odlotów na najbliższe miesiące, jednakże rozkłady lotów ulegają różnym modyfikacjom, a o dokładnym czasie odlotu pasażerowie zawsze dowiadują się w dokumentach podróży, które otrzymują na siedem dni przed wylotem.Aktualny rozkład lotów dostępny jest w zakładce - PRZELOTY
W jakim języku porozumiewa się obsługa na pokładach samolotów?
Standardowym językiem linii lotniczych świadczących międzynarodowe przewozy pasażerskie jest język angielski.
Jaka jest jakość usług transportu lotniczego?
Część samolotów naszych nowych partnerów jest szerokokadłubowa i oferuje wyższy poziom komfortu oraz ponadstandardowe usługi, które obecnie negocjujemy dla naszych klientów.
Nie znam niektórych linii lotniczych, z których korzysta biuro. Dlaczego je wybraliście?
Naszymi partnerami są sprawdzone linie lotnicze, które operują w europejskiej przestrzeni powietrznej, latają na terenie Europy i poza nią. Oznacza to, że muszą spełniać bardziej rygorystyczne warunki obowiązujące w transporcie lotniczym oraz poddawać się regularnym kontrolom i audytom.
W Europie obowiązują bardzo surowe zasady i warunki dotyczące transportu lotniczego, a bezpieczeństwo jest tutaj najważniejsze. Nie ma się czym martwić.
Nasi przewoźnicy korzystają z samolotów Boeing lub Airbus różnych typów i konfiguracji, a w niektórych przypadkach oferują także usługi na najwyższym poziomie.