Centrum prasowe
Tutaj przedstawiamy najświeższe informacje dotyczące naszej firmy - aktualne komunikaty prasowe i oficjalne komunikaty.
Jeśli masz pytanie dotyczące komunikatu prasowego, napisz do nas. Chętnie odpowiemy.
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
W tym roku wakacje w Tunezji spędziło ponad 300 tysięcy Polaków. Tunezyjski Urząd ds. Turystyki uhonorował nagrodami „Tunisia Awards” biura podróży, które wysłały tam najwięcej klientów.
Nelly Kamińska
Tunezja po latach zastoju znów pnie się w turystycznych rankingach. Według raportu Polskiej Izby Turystyki „Zagraniczne wakacje Polaków 2024”, podsumowującego sezon letni w turystyce zorganizowanej, Tunezja awansowała na czwarte miejsce w rankingu najchętniej wybieranych przez klientów biur podróży kierunków (po Turcji, Grecji i Egipcie), zwiększając jednocześnie swój udział w rynku o 30 procent - z 6,7 procent w ubiegłym roku do 9,6 procent w sezonie letnim 2024. Ponadto w wyjazdach polskich turystów do Tunezji padł nowy rekord.
Aby uczcić ten sukces, warszawskie biuro Tunezyjskiego Urzędu ds. Turystyki (ONTT), któremu od marca szefuje Naoufel Gannouni, zorganizowało wczoraj w Warszawie „wieczór tunezyjski” z udziałem przedstawicieli branży turystycznej i mediów. Przywitał ich ambasador Tunezji w Polsce Taoufik Chebbi.
- Tunezję i Polskę łączy wielowymiarowe partnerstwo. Na szczęście nasze relacje dwustronne bardzo mocno opierają się na turystyce. Jej świetne w tym roku wyniki nie byłyby możliwe do osiągnięcia bez zaangażowania naszych partnerów, którym dedykujemy ten wieczór - mówił Chebbi.
- Liczymy, że w następnych latach padną kolejne rekordy, także dzięki nowej strategii turystycznej Tunezji, która opiera się na kilku filarach, jednym z nich jest dywersyfikacja oferty turystycznej - dodał.
Ambasador przypomniał też, że w tym roku Polska i Tunezja świętują 65. rocznicę nawiązania relacji dyplomatycznych.
Coral Travel, Sun & Fun Holidays i TUI na podium
- Polska jest obecnie dla Tunezji drugim najważniejszym europejskim rynkiem źródłowym (po Francji, a przed Niemcami i Wielką Brytanią - red.). Od początku roku do końca października do Tunezji wyjechało 314 tysięcy Polaków - przypomniała była dyrektor warszawskiego biura ONTT, a obecnie dyrektor departamentu marketingu tej organizacji Raja Ammar, podkreślając „spektakularny wzrost o 200 procent w porównaniu z rokiem 2019”.
- To efekt nie tylko atrakcyjności Tunezji, ale też ogromnej pracy naszych partnerów - touroperatorów, agentów, dziennikarzy i influencerów, którzy promują Tunezję na polskim rynku. Dziś chcemy uhonorować ludzi, którzy stoją za tym sukcesem - dodała Ammar.
Nagrody „Tunisia Awards” za „rozwijanie i promowanie turystyki tunezyjskiej w Polsce” ONTT przyznał konsolidatorowi lotniczemu, firmie GTS Poland, i biurom podróży, które wysłały do Tunezji najwięcej klientów, a były to: Coral Travel (72 tysiące), Sun & Fun Holidays (56 tysięcy), TUI (41 tysięcy), Itaka, Rainbow, Exim Tours, Anex Tour, Join UP!, Prima Holiday, Best Reisen i Oasis Tours.
Opublikowany Wt 17. 12. 2024