Bezpieczne wakacje

Drodzy Klienci,
z radością informujemy, że znów jesteśmy gotowi spełniać marzenia o fantastycznych wakacjach w zagranicznych kurortach turystycznych. Czując się odpowiedzialni za Państwa zdrowie, komfort i poczucie bezpieczeństwa, wspólnie z naszymi partnerami informujemy o wprowadzonych procedurach i środkach ostrożności obowiązujących podczas podróży i w miejscach wypoczynku. Choć obecna sytuacja w miejscu, które wybraliście Państwo na wakacje, jest stabilna, konieczne jest zaakceptowanie i przestrzeganie zalecanych środków sanitarnych w celu utrzymania obowiązujących standardów bezpieczeństwa. Podejmując decyzję o wyjeździe, należy liczyć się z możliwymi trudnościami w powrocie do kraju, ograniczeniami w ruchu lotniczym, obowiązkiem poddania się kwarantannie lub samoizolacji, a także przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych.
Aktualne warunki dla podróżnych wracających do Polski dostępne są TUTAJ
Aktualne warunki podróży wynikające z obostrzeń Covid-19:
  1. Od 01.09.2020 wszyscy podróżni przekraczający granicę Egiptu są zobowiązani do okazania negatywnego wyniku testu PCR na Covid-19, wykonanego maksymalnie do 72h przed planowanym lotem. 
  2. Od 24.06.2021 z obowiązku okazywania negatywnego wyniku testu zwonione są:
    - dzieci, do 6 roku życia
    - osoby, które przedstawią certyfikat potwierdzający ukończony cykl szczepień przeciwko Covid-19 zawierajcy kod QR, przy czym ostatnia dawka szczepionki powinna być przyjęta co najmniej 14 dni przed przyjazdem do Egiptu
  3. Zaświadczenie o wyniku testu musi być oryginalne, przedstawione w języku angielskim i zawierać oryginalną pieczątkę z podpisem laboratorium lub kod QR. WAŻNE - Nie będą akceptowane wyniki, które są wypisywane/modyfikowane ręcznie. 
  4. Dużym ułatwieniem dla turystów nieposiadających ww. testu jest możliwość poddania się badaniom w kierunku Covid-19 po przylocie na lotnisku w Egipcie. Koszt badania wynosi 30 USD/os.
  5. Należy wypełnić obowiązkową deklarację, a następnie przekazać przedstawicielowi Ministerstwa Zdrowia i Ludności na lotnisku po przybyciu do Egiptu POBIERZ DEKLARACJĘ 

Aktualne zalecenia dla osób podróżujących do Egiptu  - TUTAJ 

Wytyczne sanitarne:
  • Transfer – W pojazdach służących do transferu tylko 50% miejsc może być zajętych, miejsce obok każdego pasażera musi być wolne. Zakaz zajmowania pierwszych siedzeń pojazdu. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane i czyszczone przed i po każdej podróży.Obowiązuje nakaz noszenia maseczek przez obsługę podczas całego transferu.
  • Recepcja i zameldowanie – Check-in będzie poprzedzony obowiązkowym badaniem temperatury ciała. Dezynfekcja bagaży przed zameldowaniem. Zachowanie właściwego dystansu dzięki specjalnym oznaczeniom na podłodze.
  • Pokój hotelowy i sprzątanie – Pomieszczenia są dezynfekowane i odpowiednio wentylowane przez 12 godzin od wymeldowania Gościa do zakwaterowania kolejnego. Dla każdego Gościa - zestaw ochrony osobistej zawierający wyposażenie ochronne, takie jak maski, rękawiczki oraz środki dezynfekujące do rąk. Meble i tkaniny są dezynfekowane za pomocą maszyn parowych. Pojemność pokoju to max. 2 osoby dorosłe + 2 dzieci (poniżej 12 lat).
  • Wyżywienie - Przed wejściem do restauracji Gościom spawdzana jest temperatura. Posiłki będę serwowane przez personel restauracji (brak bufetu). Stoły są rozmieszczone w odległości 2 metrów od siebie, przy jednym stole (maksymalnie do 6 osób). Zalecane jest jak najczęstsze używanie jednorazowych sztućców. Dostępność środków dezynfekujących do rąk na stołach. Obrusy z tkaniny są wymieniane i dokładnie prane po każdym użyciu. Shisha jest zabroniona. Zakaz spotkań i imprez towarzyskich. Strefy dla dzieci zostały zamknięte.
  • Basen i plaża – Regularna dezynfekcja basenów. Czyszczenie obszaru wokół plaży i basenu (w tym stoły, leżaki, leżaki itp.) po każdym użyciu, a także przed i po godzinach użytkowania. Zachowanie 2 m odległości między leżakami. Ręczniki plażowe i basenowe dostarczane są do pokoi. Ograniczenie zajęć rekreacyjnych.
  • Wycieczki fakultatywne - Grupy nie mogą przekraczać 25 osób (do odwołania). Przewodnicy są zobowiązani do noszenia maseczek. Słuchawki są sterylizowane po każdym użyciu. Organizatorzy wycieczek powinny zapewnić maseczki dla turystów. Obowiązuje zachowanie dystansu fizycznego.
  • Siłownie i kluby fitness - Punkty dotykowe i powierzchnie są regularnie czyszczone i dezynfekowane. Sprzęty i wyposażenie są odpowiednio rozstawione. Zakaz korzystania ze strefy wellness oraz prysznica na siłowni lub w klubie fitness.
  • Inne - Regularna dezynfekcja części wspólnych, toalet, wind oraz wszystkich punktów styku, regularne czyszczenie mebli i tkanin w hotelach i obiektach turystycznych. Dostępność środków do dezynfekcji rąk. Zachowanie i przestrzeganie dystansu w windach (specjalne oznaczenia). Nakaz noszenia masek w windzie. Personel jest zobowiązany do noszenia maseczek przez cały czas pracy. Dyskoteki, imprezy i spotkania towarzyskie nie są dozwolone. Każdy hotel ma współpracującego lekarza na wezwanie i klinikę.
 Certyfikat bezpieczeństwa higieny
Każdy hotel posiada rządowy „Certyfikat bezpieczeństwa higieny” potwierdzający spełnianie wymagań sanitarnych. Naruszenie któregokolwiek z ustalonych przepisów spowoduje zawieszenie licencji obiektu i karę finansową.
Aktualne warunki podróży wynikające z obostrzeń Covid-19:
  1. Wjazd do Tunezji możliwy jest po okazaniu: negatywnego testu PCR zawierającego QR kod wykonanego maksymalnie do 72h przed wylotem. Zaświadczenie o wyniku testu musi być przedstawione w języku angielskim. Obowiązek wykonania testu nie obejmuje dzieci do 12 lat.
  2. Przy wjeździe do Tunezji, każdy podróżny obowiązkowo musi posiadać wydrukowany kod QR, który zostanie wygenerowany po wypełnieniu deklaracji onlinieWYEŁNIJ DEKLARACJĘ  Sprawdź jak wypełnić formularz - POBIERZ INSTRUKCJĘ
    Po przybyciu do Tunezji należy pozostawać w zorganizowanych grupach: podczas transferu, zakwaterowania oraz przemieszczania się w turystycznych obiektach noclegowych jak i poza nimi oraz ściśle przestrzegać Protokołu Sanitarnego dla Sektora Turystycznego Tunezji do walki z COVID-19.
  3. W związku z ograniczeniami na lotniskach i wzmożoną kontrolą spowodowaną przez pandemię COVID-19, czas rozpoczęcia odprawy bagażowej uległ zmianie i wynosi 2,5 godziny przed wylotem zarówno dla lotnisk w Polsce jak i Tunezji.

Aktualne zalecenia dla osób podróżujących do Tunezji  - TUTAJ 

Wytyczne sanitarne:
  1. Po przybyciu do Tunezji należy pozostawać w zorganizowanych grupach: podczas transferu, zakwaterowania oraz przemieszczania się w turystycznych obiektach noclegowych jak i poza nimi oraz ściśle przestrzegać Protokołu Sanitarnego dla Sektora Turystycznego Tunezji do walki z COVID-19 - SPRAWDŹ
  2. Zakrywanie ust i nosa jest obowiązkowe w zamkniętych przestrzeniach publicznych w tym w środkach transportu (wyjątek stanowią restauracje i lokale gastronomiczne).
  3. Obowiązkowa obecność w hotelu pielęgniarki/pielęgniarza oraz osoby odpowiedzialnej za kwestie sanitarne.
  • Transfer – Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności. W pojazdach służących do transferu tylko 50% miejsc może być zajętych. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane. Obowiązuje nakaz noszenia maseczek i odpowiednich rękawiczek przez obsługę odpowiedzialną za przywitanie Klientów oraz ich transfer do hoteli.
  • Recepcja i zameldowanie – Moźliwość zakwaterowania 50% Klientów (w stosunku do pojemności kwaterowej). Zakaz przebywania w hotelu osób nie zakwaterowanych w danym obiekcie. Stworzenie strefy dezynfekcyjnej dla bagaży przed rejestracją. Sprawdzanie temperatury ciała całego personelu hotelowego oraz wszystkich kwaterujących się gości hotelowych. Ograniczenie do minimum czasu przebywania Klienta przy recepcji.
  • Pokój hotelowy i sprzątanie - Sprzątanie pokoju oraz dezynfekcja po każdym Kliencie: wszystkich powierzchni dotykowych, łazienki, filtrów klimatyzacyjnych oraz otworów wentylacyjnych. Gruntowne wietrzenie pomieszczenia (minimum 3 godziny).
  • Wyżywienie - Nakaz noszenia maseczek przez personel restauracyjny. Zmniejszenie pojemność restauracji o 50% z zachowaniem odstępu min. 2 m między każdym stolikiem. Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk. Systematyczne sprzątanie, dezynfekcja oraz wietrzenie pomieszczeń restauracyjnych przed i po dokonanej obsłudze. Wprowadzenie usługi restauracyjnej „a la carte”. Zapewnienie usługi restauracyjnej w formie room service na życzenie Klienta.
  • Basen – Zakaz organizowania aktywności sportowych.
    Wycieczki fakultatywne - Zachowanie dystansu między Klientami podczas zwiedzania zabytków i muzeów, jak również podczas postojów i przebywania w miejscach publicznych (m.in.: kafejki, restauracje, sklepy). Nakaz noszenia maseczki przez przewodnika turystycznego, jak również wszystkich uczestników wycieczki.
  • Inne – Zapewnienie dodatkowego personelu sprzątającego.Nakaz noszenia maseczek lub przyłbic przez personel hotelowy. Udostępnienie materiałów informacyjnych odnoszących się do nowo obowiązujących procedur sanitarnych. Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości hotelowych, Systematyczne czyszczenie i dezynfekcja części wspólnych (co 30 min) jak również kluczy/kart po każdorazowym ich użyciu. Systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń. Wyznaczenie i przygotowanie odpowiedniej liczby pokoi, w których będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych. W przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem covid-19 u Klienta, wyłączenie z użytkowania pokoju, w którym przebywała dana osoba oraz dezynfekcja pomieszczenia. Zawieszenie wszelkich wydarzeń tworzących skupiska ludzi.
  Certyfikat POSI-Check COVID-19
Wszystkie otwarte w tym sezonie hotele są testowane zgodnie z protokołem „Ready & Safe” oraz certyfikatem POSI-Check COVID-19 pod kątem bezpieczeństwa, przestrzegania środków higieny i jakości obsługi.
Aktualne warunki podróży wynikające z obostrzeń Covid-19:
    1. Od 20.06.2021 r. dla Podróżnych z krajów Unii Europejskiej, wjazd do Grecji możliwy jest po okazaniu:
      - negatywnego testu PCR wykonanego maksymalnie do 72h przed przylotem lub
      - negatywnego testu antygenowego, wykonanego maksymalnie do 48h przed przylotem (czas liczony jest od pobrania próbek do badania).
      Zaświadczenie o wyniku testu musi być przedstawione w języku angielskim oraz zawierać imię i nazwisko oraz numer dokumentu tożsamości osoby podróżującej.
    2. Z obowiązku wykonywania testu zwolnione są:
      - dzieci poniżej 12 roku życia 
      - osoby posiadające medyczne zaświadczenie o zaszczepieniu na COVID-19 (od podania ostatniej dawki musi minąć więcej niż 14 dni). Zaświadczenie o zaszczepieniu powinno zawierać przynajmniej następujące informacje: imię i nazwisko, rodzaj/nazwę podanej szczepionki, daty podania dawek, oznaczenie wystawcy szczepienia; zaświadczenie powinno być wystawione w j. angielskim i/lub greckim). Szczepionki, uznane przez greckie władze graniczne to: Pfizer BioNtech, Moderna, Astra Zeneca – Oxford, Novavax, Johnson & Johnson – Janssen, Sinovac Biotech, Gamaleya (Sputnik), Cansino Biologics, Sinopharm.
      osoby posiadające zaświadczenie o pozytywnym wyniku testu RT-PCR w języku angielskim, potwierdzające zachorowanie w czasie od 2 do 9 miesięcy poprzedzających przylot do Grecji
    3. Po przylocie obsługa lotniska może losowo poddać pasażerów szybkim testom na obecność COVID-19.
    4. Wszyscy podróżni przybywający do Grecji mają obowiązek zarejestrowania pobytu na stronie https://travel.gov.gr (Passenger Locator Form),  na co najmniej 24 godziny przed wjazdem do Grecji i nie później niż do godziny 22:00 polskiego czasu w dniu poprzedzającym wyjazd oraz wydrukowania otrzymanego kodu QR.
      Jak działa Formularz Lokalizacyjny Pasażera (PLF), który należy wypełnić przed wjazdem do Grecji?
      Po wypełnieniu i wysłaniu formularza otrzymasz e-mail z potwierdzeniem jego wypełnienia na podany w formularzu e-mail, a następnie w dniu wyjazdu otrzymasz kod QR, który należy wydrukować lub mieć na ekranie telefonu i okazać podczas odprawy „check-in” na lotnisku w Polsce oraz po przylocie personelowi kontroli bezpieczeństwa w Grecji. Kody QR są zazwyczaj dostarczane klientom w dniu wyjazdu około północy, niezależnie od tego, czy formularz jest wypełniony 7 dni, czy 2 dni przed wyjazdem. Jeśli jednak nie otrzymasz kodu QR do czasu przybycia na lotnisko, musisz wydrukować mailowe potwierdzenie wypełnienia formularza lub pobrać go na swój telefon. Jeśli klient nie posiada kodu QR  nie przejdzie odprawy „check in” w Polsce. Formularz trzeba wypełnić oddzielnie dla każdego pasażera (bez wzgledu na wiek). Formularz można wypełniać wielokrotnie (np. w przypadku błędnego wypełnienia formularza). 

Aktualne zalecenia dla osób podróżujących do Grecji - TUTAJ 

Wytyczne sanitarne:
  1. Na terenie całej Grecji w godzinach 01:30 do 05:00 obowiązuje zakaz przemieszczania się. W tym czasie oczekuje się od wszystkich osób pozostania w miejscu przebywania.
  2. Obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa w przestrzeniach publicznych, zarówno zamkniętych, jak i otwartych. Za nieprzestrzeganie obowiązku noszenia maski grozi kara grzywny w wysokości od 300 euro. Niedozwolone jest zasłanianie twarzy chustami, szalikami i przyłbicami (w tym półprzyłbicami).
  3. Transfer - Ze względu na zwiększone środki higieny, pojemność autobusu i kontakt z kierowcą są ograniczone. Wszystkie obszary, siedzenia i uchwyty są dokładnie dezynfekowane, a klimatyzacja samochodu podlega regularnej kontroli.
    Recepcja i jej usługi - Recepcje są zaaranżowane tak, aby zapewnić wystarczającą przestrzeń między gośćmi. Wszystkie obszary, powierzchnie i karty dostępu są dokładnie dezynfekowane kilka razy dziennie. W niektórych hotelach działanie recepcji jest ograniczone a chech-in odbywa się bezobsługowo na urządzeniach mobilnych.
  4. Pokój hotelowy i sprzątanie - Zmniejszenie częstotliwości regularnego sprzątania (w tym zmiana ręczników i pościeli), które częściej odbywa się na życzenie gościa. Ogólny kontakt z personelem jest ograniczony do minimum. Wszystkie pomieszczenia są dokładnie dezynfekowane i wentylowane.
  5. Wyżywienie - Pomieszczenia restauracyjne podlegają zaostrzonym środkom higieny, w tym dokładnej dezynfekcji. Personel używa sprzętu ochronnego. Między stołami jest bezpieczna odległość i używane są jednorazowe obrusy. 
    Basen i plaża - Kryte baseny są zamknięte, a liczba gości w odkrytym basenie jest ograniczona. Woda w basenie podlega ścisłej kontroli higieny. Leżaki są oddalone od siebie o co najmniej 2 metry i są dokładnie dezynfekowane po każdym gościu. Oprócz leżaków dezynfekowane są również stoły, krzesła, menu itp.
  6. Inne usługi - Do 31.08.2021 r. wszystkie przestrzenie wewnętrzne (centra rozrywki, bary, restauracje, kina i teatry) będą działać wyłącznie dla osób zaszczepionych przy 85% obłożeniu powierzchni. Powyższe nie dotyczy hoteli.
  Certyfikat “Health First”
Greckie Ministerstwo Zdrowia ustanowiło obowiązkowy znak certyfikacji “Health First”, który każdy musi posiadać, każdy hotel, otwarty tym sezonie. Certyfikat jest zobowiązaniem hotelu do przestrzegania wszystkich wydanych środków bezpieczeństwa. 
Aktualne warunki podróży wynikające z obostrzeń Covid-19:
    1. Od 01.05.2021 r. dla Podróżnych z krajów Unii Europejskiej, wjazd do Bułgarii jest możliwy po okazaniu:
      - negatywnego testu PCR wykonanego maksymalnie do 72h przed przylotem lub
      - negatywnego testu antygenowego, wykonanego maksymalnie do 48h przed przylotem (czas liczony jest od pobrania próbek do badania).
      Zaświadczenie o wyniku testu musi być przedstawione w języku angielskim.
    2. Z obowiązku okazywania negatywnego wyniku testu zwonione są:
      - dzieci, do 12 roku życia
      osoby, które przedstawią zaświadczenie o przebytym COVID-19 w języku angielskim (może być pozytywny wynik testu RT-PCR lub antygenowego) w przedziale czasowym nie później niż 15 dni i nie wcześniej niż 180 dni przed przylotem do Bułgarii, lub
      osoby, które przedstawią certyfikat potwierdzający ukończony cykl szczepień przeciwko Covid-19, przy czym ostatnia dawka szczepionki powinna być przyjęta co najmniej 14 dni przed przyjazdem do Bułgarii.
      Wymagane jest potwierdzenie przedstawione w języku angielskim zawierające takie  szczegóły jak: imię i nazwisko osoby zapisane literami łacińskimi, takie jak w dowodzie osobistym/paszporcie klienta; data urodzenia; data każdej dawki szczepienia, oficjalna nazwa i numer serii szczepionki, dane producenta/posiadacza pozwolenia/certyfikatu na jego stosowanie; kraj pochodzenia dokumentu i dane organu wydającego. 
      - Lista akceptowanych szczepionek i testów - TUTAJ
    3. Przy wjeździe do Bułgarii należy wypełnić obowiązkową deklarację - prosimy zabrać ze sobą wypełniony dokument, skróci to znacznie czas i kolejki na lotnisku - POBIERZ 

Aktualne zalecenia dla osób podróżujących do Bułgarii -TUTAJ

Wytyczne sanitarne:
  1. Maski - obowiązkowe we wszystkich miejscach i środkach transportu z wyjątkiem restauracji, punktów gastronomicznych.
  2. Transfer – Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane.
  3. Recepcja i zameldowanie – Jej obszar został zorganizowany w celu utrzymania wystarczającego odstępu i regularnej dezynfekcji wszystkich powierzchni.
  4. Pokój hotelowy i sprzątanie – Wszystkie pomieszczenia są dokładnie dezynfekowane.
  5. Wyżywienie - Restauracje, bary, kasyna, dyskoteki, itp. mogą działac w godzinach 07:0-23:00. All inclusive nie jest w formie samoobsługi/bufetu, ale jego zakres nie jest ograniczony. Formuła wyżywienia zależy bezpośrednio od hotelu (menu z karty, bufet wydawany przez personel hotelu za pomocą pleksiglasu itp.). Między stołami jest zachowana bezpieczna odległość 1,5 m., przy jednym stole może być maksymalnie 6 osób.
  6. Basen i plaża – Odstępy między leżakami są obowiązkowe (dla zestawu 2 leżaków przestrzeń co najmniej 8 m2). 
  7. Centra fitness, centra spa, kryte baseny, imprezy sportowe - są ograniczone do 30% pojemności lub przynajmniej 1,5 m odległości między klientami.
  8. Wycieczki fakultatywne - Maksymalna ilość osób podczas transferu 30-35 dla autobusów posiadających 50-55 miejsc. Zachowanie dystansu między Klientami podczas zwiedzania zabytków i muzeów, jak również podczas postojów i przebywania w miejscach publicznych (m.in.: kafejki, restauracje, sklepy).
  9. Animacje, centra zabaw dla dzieci - zawieszone od 07.09-31.10.2021
Aktualne warunki podróży wynikające z obostrzeń Covid-19:
    1. Od 01.06.2021 r. dla Podróżnych z krajów Unii Europejskiej, wjazd do Turcji możliwy jest po okazaniu:
      - negatywnego testu PCR wykonanego maksymalnie do 72h przed wylotem lub
      - negatywnego testu antygenowego, wykonanego maksymalnie do 48h przed wylotem
      Zaświadczenie o wyniku testu musi być przedstawione w języku angielskim.
    2. Z obowiązku okazywania negatywnego wyniku testu zwolnione są:
      - osoby posiadające medyczne zaświadczenie o zaszczepieniu na COVID-19 (od podania ostatniej dawki musi minąć więcej niż 14 dni).
      Zaświadczenie o zaszczepieniu powinno zawierać najważniejsze informacje w języku angielskim a pełne imię i nazwisko musi zgadzać się z dokumentem tożsamości.
      osoby posiadające zaświadczenie o pozytywnym wyniku testu RT-PCR w języku angielskim, potwierdzające zachorowanie na COVID-19 w czasie minimum 28 dni i maksimum 6 miesięcy przed przylotem do Turcji
      dzieci poniżej 12 roku życia (obowiązuje od 14.09.2021)
    3. Po przylocie obsługa lotniska może losowo poddać pasażerów testom PCR na obecność COVID-19
    4. Konieczna jest rejestracja wszystkich uczestników podróży na mniej niż 72 godziny przed wylotem na stronie https://register.health.gov.tr/ oraz wygenerowanie kodu HES (Hayat Eve Sığar) upoważniającego do podróży. Nie ma obowiązku rejestracji w przypadku dzieci poniżej 6 roku życia. Instrukcja wypełnienia formularza - POBIERZ

Aktualne zalecenia dla osób podróżujących do Turcji -TUTAJ 

Wytyczne sanitarne:
  1. Obowiązkowe noszenie maseczek we wszystkich miejscach w Turcji, w tym na ulicach.
  2. Każdy pokój musi wypełnić załączony lub podobny do załączonego „Formularz informacyjny”, który jest dostępny w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim.
    Kod HES (Hayat Eve Sığar) dostarczany na etapie rejestracji, jest niezbędny, aby zameldować się w hotelu, korzystać z transportu publicznego lub odwiedzić oficjalne miejsca. Jest potrzebny, aby wejść do centrów handlowych i stref specjalnych (np. szpitale, duże sklepy sieciowe, lotnisko). Pierwsza strona formularza zawiera ogólne informacje o Gościu, druga informuje o koniecznych działaniach w przypadku podejrzenia Covid-19. Zamieszczone są też tam zasady kwarantanny, których muszą przestrzegać Goście i hotele.
  3. Transfery i wyjazdy - podczas wszystkich transferów obowiązuje noszenie środków ochrony dróg oddechowych oraz przestrzeganie wszelkich zasad higieny.
  4. Zameldowanie - Temperatura każdego Gościa jest mierzona automatycznie za pomocą kamery termowizyjnej lub ręcznie w bramie głównej lub w recepcji. Wyniki są rejestrowane. Jeśli Gość opuszcza hotel, w dniu przyjazdu mierzona jest tylko temperatura. Dezynfekcja bagażu i mata do dezynfekcji znajdują się w bramie głównej,
  5. Restauracje, kawiarnie i bary - obsługa hotelowa podaje jedzenie na talerzach, a napoje w kubkach. Goście nie mogą korzystać z urządzeń serwisowych. Sztućce wydawane są w pokrowcach. Minimalna odległość między stołami w restauracji wynosi 1,5 m. 1 rodzina - 1 stolik.
  6. Basen, teren hotelu i plaża - zwiększone odległości między leżakami
  7. Inne - Każdy hotel na każde 50 pokoi ma przygotowany jeden dedykowany na kwarantannę (pokoje przeznaczone są wyłącznie dla przypadków Covid)

  Certyfikat Healthy Tourism
W Turcji obowiązuje Program Certyfikacji "Bezpieczna Turystyka", określający szereg zasad, które muszą zostać spełnione odnośnie transportu, zakwaterowania wszystkich obywateli tureckich oraz gości z zagranicy spędzających wakacje w Turcji. Certyfikat jest wymagany od wszystkich hoteli, które maja powyżej 30 pokoi.

WSZYSCY PODRÓŻNI POWRACAJĄCY DO POLSKI MUSZĄ WYPEŁNIĆ ELEKTRONICZĄ KARTĘ LOKALIZACJI

Wszyscy podróżni powracający do Polski samolotem po 16 lipca 2021 r., przed odprawą muszą wypełnić elektroniczną Kartę Lokalizacji Podróżnego (KLP) – Wypełnij kartę TUTAJ

Do wypełniania formularza potrzebne są informacje:

  • kraj, w którym rozpoczęła się podróż,
  • numer lotu,
  • data przylotu,
  • imię i nazwisko,
  • numer PESEL lub dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport),
  • dane do kontaktu (telefon, adres e-mail),
  • adresy wszystkich miejsc, w których masz zamiar pozostawać przez pierwsze 14 dni pobytu Polsce (np. hotel, dom rodzinny, ośrodek wczasowy),
  • informacja, czy posiadasz zaświadczenie, że jesteś ozdrowieńcem lub osobą w pełni zaszczepioną albo czy posiadasz negatywny wynik testu PCR na koronawirusa SARS-Cov-19.
     

Uwaga! Jedną Kartę możesz wypełnić dla kilku osób tylko wtedy, gdy będą one przebywać w tych samych miejscach, co ty. Np. jeśli podróżujesz z rodziną, ale twoje dzieci będą nocować w innym miejscu, musisz wypełnić dla nich oddzielną Kartę.
Podstaw prawna:  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 lipca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1262).

Przed wylotem na wakacje, sprawdź aktualne przepisy epidemiczne dot. warunków wjazdowych, kwarantanny i testu po powrocie do Polski. - TUTAJ