Bezpieczne wakacje

Drodzy Klienci,
z radością informujemy, że znów jesteśmy gotowi spełniać marzenia o fantastycznych wakacjach w zagranicznych kurortach turystycznych. Czując się odpowiedzialni za Państwa zdrowie, komfort i poczucie bezpieczeństwa, wspólnie z naszymi partnerami informujemy o wprowadzonych procedurach i środkach ostrożności obowiązujących podczas podróży i w miejscach wypoczynku.
Choć obecna sytuacja w miejscu, które wybraliście Państwo na wakacje, jest stabilna, konieczne jest zaakceptowanie i przestrzeganie zalecanych środków sanitarnych w celu utrzymania obowiązujących standardów bezpieczeństwa. Stoimy razem na początku podróży, która może określić przyszłość turystyki. Jednak w odniesieniu do planowanych wytycznych można już powiedzieć jedno: Tegoroczne wakacje będą wyjątkowe. Czyste morze, więcej miejsca na plaży, niezatłoczone restauracje - wszystko to może być pozytywne i powinno wyraźnie zrównoważyć niektóre ograniczenia wprowadzone dla ochrony naszego zdrowia. Podejmując decyzję o wyjeździe, należy liczyć się z możliwymi trudnościami w powrocie do kraju, ograniczeniami w ruchu lotniczym, obowiązkiem poddania się kwarantannie lub samoizolacji, a także przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych.

Dla Waszej wygody przygotowaliśmy podsumowanie wytycznych sanitarnych, które mogą obowiązywać w trakcie realizacji imprezy turystycznej:

  • Transfer - Wymagane jest zakrywanie nosa i ust oraz zachowanie dystansu społecznego (rząd siedzeń za kierowcą powinien być wolny). Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności, co może wydłużyć czas realizacji transferu. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie i regularnie dezynfekowane.
  • Recepcja i zameldowanie - Ograniczenie kontaktu z personelem. Wydłużony czas między wymeldowaniem/zameldowaniem z powodu dokładnego czyszczenia, dezynfekcji i naturalnej wentylacji pomieszczeń.
  • Pokój hotelowy i sprzątanie - Zmniejszona częstotliwość regularnego sprzątania pokoi, w tym zmiana ręczników i pościeli (ale zawsze będzie to wykonywane na życzenie Gościa). Dezynfekcja rąk przy wchodzeniu i wychodzeniu z każdego pokoju.
  • Wyżywienie - Usługi all inclusive i posiłki oferowane w formie bufetu będą serwowane przez personel hotelu (nie będzie samoobsługi). Zwiększone środki higieny i odległość między stolikami w restauracjach hotelowych.
  • Basen i plaża - Zamknięcie basenów krytych. Ograniczona liczba gości w basenie odkrytym. Leżaki i parasole przy basenie i na plaży w większych odstępach.
  • Inne - Zachowanie wystarczającego odstępu w miejscach publicznych. Ścisłe przestrzeganie środków higieny w strefach wellness, fitness i pomieszczeniach zamkniętych. Zakaz programów animacyjnych dla dzieci wewnątrz hotelu. Ograniczenia animacji na zewnątrz i zajęć sportowych.

 NA LOTNISKU

Do terminala mają wstęp jedynie osoby, które odbywają podróż w danym dniu i posiadają ważny bilet lotniczy. Z osobą towarzyszącą będzie mógł wejść jedynie pasażer, który wymaga opieki (np. osoba z niepełnosprawnością). Wejście do terminala będzie poprzedzone obowiązkowym badaniem temperatury ciała (w przypadku temperatury powyżej 38 st. C. osoba może zostać niedopuszczana do odbycia podróży). Terminale mają przygotowane specjalne oznaczenia umożliwiające zachowanie dystansu społecznego oraz dodatkowe punkty ze środkami dezynfekującymi. Dostęp do części infrastruktury jak np. sklepy może być ograniczony. Przestrzenie publiczne są dezynfekowane, w autobusach lotniskowych przestrzeń zajęta przez pasażerów nie może przekraczać 40% ich pojemności.

Wszyscy podróżni na każdy z lotów powrotnych do Polski muszą wypełnić:

  • Pamiętaj o przybyciu na lotnisko z odpowiednim zapasem czasu. W przypadku lotów czarterowych to 2,5h przed planowanym odlotem,
  • Pamiętaj o zabraniu maseczki ochronnej - nakaz zakrywania ust i nosa obowiązuje zarówno na terenie lotniska, jak i na pokładzie samolotu. Rekomendujemy jej wymianę co 4 godziny,
  • Zachowaj odstęp 1,5 do 2 metrów. Zasada dystansu społecznego obowiązuje na całym lotnisku i dotyczy m.in.: miejsc oczekiwania na odprawę biletowo-bagażową, kontroli bezpieczeństwa czy boardingu,
  • Dezynfekuj ręce - stacje sanitarne będą dostępne dla wszystkich w widocznych miejscach w terminalu,
  • Jeśli kraj docelowy ma takie wymagania, zabierz aktualne zaświadczenie o wykonanym negatywnie teście na COVID-19,
  • Wypełnij oświadczenie o stanie zdrowia (zgodnie z instrukcją danego przewoźnika),
  • Sprawdź aktualność i zabierz ze sobą dokumenty podróży, paszport (jeżeli jest wymagany). W przypadku podróży do krajów, do których wymagane jest posiadanie wizy turystycznej, rekomendujemy jej wcześniejszy zakup online,
  • Ogranicz ilość bagażu podręcznego.

na pokładzie samolotu i po wylądowaniu

Wejście na pokład samolotu będzie poprzedzone dodatkowym, obowiązkowym badaniem temperatury ciała (w przypadku temperatury powyżej 38 st. C. osoba może zostać niedopuszczana do odbycia podróży). Jej pomiar jest możliwy także po przylocie na lotnisku docelowym. Pokład samolotu, schowki i luki bagażowe są regularnie dezynfekowane. Samoloty są wyposażone w filtry typu HEPA, które zabezpieczają przed 99% bakterii i wirusów na pokładzie. Po przylocie, liczba pasażerów w autobusie lotniskowym będzie ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności.

  • Stosuj się do ścisłych zaleceń personelu pokładowego i do instrukcji służb lotniskowych,
  • Noś maseczkę ochronną - nakaz zakrywania ust i nosa obowiązuje podczas całego lotu aż do momentu opuszczenia terminala lotniska przylotowego. Rekomendujemy jej wymianę co 4 godziny,
  • Dezynfekuj ręce,
  • Wypełnij i przekaż załodze:
    • kartę lokalizacji podróżnego (pozwoli to służbom na szybkie poinformowanie osób w przypadku wykrycia ognisk choroby; formularz dostępny TUTAJ) oraz 
    • deklarację pasażera dla celów ochrony zdrowia publicznego w związku z COVID-19 (formularz dostępny TUTAJ),
  • Przygotuj się na ograniczenia w serwisie pokładowym (brak ciepłych posiłków, napoje i przekąski serwowane w indywidualnych opakowaniach). Płatności będą możliwe wyłącznie bezgotówkowo,
  • Zachowaj dystans i nie spiesz się przy opuszczaniu samolotu, które będzie odbywać się stopniowo,
  • Po odebraniu bagażu postaraj się szybko opuścić lotnisko i udać do przedstawiciela biura podróży, który przekaże zasady i instrukcje obowiązujące w miejscu docelowym.

Tunezja

Aktualna sytuacja
  1. Od 01.06.2021 r. wjazd do Tunezji będzie możliwy po okazaniu: negatywnego testu PCR wykonanego nie później niż 72h przed wylotem. Zaświadczenie o wyniku testu musi być przedstawione w języku angielskim. Obowiązek wykonania testu nie obejmuje dzieci do 12 lat.
  2. Z obowiązku okazywania negatywnego wyniku testu są zwolnione osoby, które przedstawią:
    - zaświadczenie lekarskie w języku angielskim o przebytym COVID-19 co najmniej sześć tygodni przed datą podróży, 
    - zaświadczenie z kodem QR wydane przez właściwe władze sanitarne potwierdzający ukończony cykl szczepień przeciwko Covid-19,
  3. Przy wjeździe do Tunezji, należy obowiązkowo posiadać wydrukowany kod QR wygenerowany po wypełnieniu deklaracji - TUTAJ Sprawdź jak wypełnić formularz - POBIERZ INSTRUKCJĘ
  4. Po przybyciu do Tunezji należy pozostawać w zorganizowanych grupach: podczas transferu, zakwaterowania oraz przemieszczania się w turystycznych obiektach noclegowych jak i poza nimi oraz ściśle przestrzegać Protokołu Sanitarnego dla Sektora Turystycznego Tunezji do walki z COVID-19
  5. W związku z ograniczeniami na lotniskach i wzmożoną kontrolą spowodowaną przez pandemię COVID-19, czas rozpoczęcia odprawy bagażowej uległ zmianie i wynosi 2,5 godziny przed wylotem zarówno dla lotnisk w Polsce jak i Tunezji.
  6. Zakrywanie ust i nosa jest obowiązkowe w zamkniętych przestrzeniach publicznych w tym w środkach transportu (wyjątek stanowią restauracje i lokale gastronomiczne).
  7. Obowiązkowa obecność w hotelu pielęgniarki/pielęgniarza oraz osoby odpowiedzialnej za kwestie sanitarne.
Wytyczne sanitarne
  1. Transfer – Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności. W pojazdach służących do transferu tylko 50% miejsc może być zajętych. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane. Obowiązuje nakaz noszenia maseczek i odpowiednich rękawiczek przez obsługę odpowiedzialną za przywitanie Klientów oraz ich transfer do hoteli.
  2. Recepcja i zameldowanie – Moźliwość zakwaterowania 50% Klientów (w stosunku do pojemności kwaterowej). Zakaz przebywania w hotelu osób nie zakwaterowanych w danym obiekcie. Stworzenie strefy dezynfekcyjnej dla bagaży przed rejestracją. Sprawdzanie temperatury ciała całego personelu hotelowego oraz wszystkich kwaterujących się gości hotelowych. Ograniczenie do minimum czasu przebywania Klienta przy recepcji.
  3. Pokój hotelowy i sprzątanie - Sprzątanie pokoju oraz dezynfekcja po każdym Kliencie: wszystkich powierzchni dotykowych, łazienki, filtrów klimatyzacyjnych oraz otworów wentylacyjnych. Gruntowne wietrzenie pomieszczenia (minimum 3 godziny).
  4. Wyżywienie - Nakaz noszenia maseczek przez personel restauracyjny. Zmniejszenie pojemność restauracji o 50% z zachowaniem odstępu min. 2 m między każdym stolikiem. Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk. Systematyczne sprzątanie, dezynfekcja oraz wietrzenie pomieszczeń restauracyjnych przed i po dokonanej obsłudze. Wprowadzenie usługi restauracyjnej „a la carte”. Zapewnienie usługi restauracyjnej w formie room service na życzenie Klienta.
  5. Basen – Zakaz organizowania aktywności sportowych.
  6. Wycieczki fakultatywne - Zachowanie dystansu między Klientami podczas zwiedzania zabytków i muzeów, jak również podczas postojów i przebywania w miejscach publicznych (m.in.: kafejki, restauracje, sklepy). Nakaz noszenia maseczki przez przewodnika turystycznego, jak również wszystkich uczestników wycieczki.
  7. Inne – Zapewnienie dodatkowego personelu sprzątającego.Nakaz noszenia maseczek lub przyłbic przez personel hotelowy. Udostępnienie materiałów informacyjnych odnoszących się do nowo obowiązujących procedur sanitarnych. Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości hotelowych, Systematyczne czyszczenie i dezynfekcja części wspólnych (co 30 min) jak również kluczy/kart po każdorazowym ich użyciu. Systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń. Wyznaczenie i przygotowanie odpowiedniej liczby pokoi, w których będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych. W przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem covid-19 u Klienta, wyłączenie z użytkowania pokoju, w którym przebywała dana osoba oraz dezynfekcja pomieszczenia. Zawieszenie wszelkich wydarzeń tworzących skupiska ludzi.
  8. Aktualne informacje o sytuacji epidemiologicznej w Tunezji: TUTAJ.
  9. Protokół sanitarny dla turystyki TUTAJ

Bułgaria

Aktualna sytuacja
    1. Od 01.05.2021 r. dla Podróżnych z krajów Unii Europejskiej, wjazd do Bułgarii będzie możliwy po okazaniu:
      - negatywnego testu PCR wykonanego nie później niż 72h przed przylotem lub
      - negatywnego testu antygenowego, wykonanego nie później niż 48h przed przylotem (czas liczony jest od pobrania próbek do badania).
      Zaświadczenie o wyniku testu musi być przedstawione w języku angielskim.
    2. Z obowiązku okazywania negatywnego wyniku testu zwonione są:
      - dzieci, do 5 roku życia
      -
      osoby, które przedstawią zaświadczenie o przebytym COVID-19 w języku angielskim (może być pozytywny wynik testu RT-PCR lub antygenowego) w przedziale czasowym nie później niż 15 dni i nie wcześniej niż 180 dni przed przylotem do Bułgarii, lub
      - osoby, które przedstawią certyfikat potwierdzający ukończony cykl szczepień przeciwko Covid-19, przy czym ostatnia dawka szczepionki powinna być przyjęta co najmniej 14 dni przed przyjazdem do Bułgarii.
      Wymagane jest potwierdzenie przedstawione w języku angielskim zawierające takie  szczegóły jak: imię i nazwisko osoby zapisane literami łacińskimi, takie jak w dowodzie osobistym/paszporcie klienta; data urodzenia; data każdej dawki szczepienia, oficjalna nazwa i numer serii szczepionki, dane producenta/posiadacza pozwolenia/certyfikatu na jego stosowanie; kraj pochodzenia dokumentu i dane organu wydającego. Szczegółowe informacje - TUTAJ 
      - Lista akceptowanych szczepionek i testów - TUTAJ
  1. Przy wjeździe do Bułgarii należy wypełnić obowiązkową deklarację - prosimy zabrać ze sobą wypełniony dokument, skróci to znacznie czas i kolejki na lotnisku. POBIERZ DEKLARACJĘ.
  2. Zakrywanie ust i nosa jest obowiązkowe w zamkniętych przestrzeniach publicznych w tym w środkach transportu (wyjątek stanowią restauracje i lokale gastronomiczne).
Wytyczne sanitarne
    1. Transfer – Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane.
    2. Recepcja i zameldowanie – Jej obszar został zorganizowany w celu utrzymania wystarczającego odstępu i regularnej dezynfekcji wszystkich powierzchni.
    3. Pokój hotelowy i sprzątanie – Wszystkie pomieszczenia są dokładnie dezynfekowane.
    4. Wyżywienie - All inclusive nie jest w formie samoobsługi/bufetu, ale jego zakres nie jest ograniczony. Formuła wyżywienia zależy bezpośrednio od hotelu (menu z karty, bufet wydawany przez personel hotelu za pomocą pleksiglasu itp.). Między stołami jest zachowana bezpieczna odległość.
    5. Basen i plaża – Odstępy między leżakami są obowiązkowe (dla zestawu 2 leżaków przestrzeń co najmniej 8 m2). Kryte baseny zostaną zamknięte.
    6. Wycieczki fakultatywne - Maksymalna ilość osób podczas transferu 30-35 dla autobusów posiadających 50-55 miejsc. Zachowanie dystansu między Klientami podczas zwiedzania zabytków i muzeów, jak również podczas postojów i przebywania w miejscach publicznych (m.in.: kafejki, restauracje, sklepy).
    7. Aktualne informacje o sytuacji epidemiologicznej w Bułgarii: TUTAJ
    8. Oficjalne komunikaty Republiki Bułgarii TUTAJ.
    9. Informacje video - środki bezpieczeństwa na lotniskach TUTAJ.

Egipt

Aktualna sytuacja
      1. Od 01.09.2020 wszyscy podróżni przekraczający granicę Egiptu są zobowiązani do okazania negatywnego wyniku testu PCR na Covid-19, wykonanego 72h przed planowanym lotem. Zaświadczenie o wyniku testu musi być przedstawione w języku angielskim.WAŻNE - Nie będą akceptowane wyniki, które są wypisywane/modyfikowane ręcznie. 
        Dużym ułatwieniem dla turystów nieposiadających ww. testu jest możliwość poddania się badaniom w kierunku Covid-19 po przylocie na lotnisku w Egipcie. Koszt badania wynosi 30 USD/os. Obowiązek wykonania testu nie obejmuje dzieci do 6 lat.
        UWAGA - dla rezerwacji pakietowych Sun&Fun Holidays pokryje koszty dodatkowego ubezpieczenia - WARIANT MAX, tym samym zapewniając m.in.: pokrycie kosztów leczenia, transportu i repatriacji w kwocie aż do 20 000 Euro w przypadku pandemii choroby zakaźnej, a także skutki zdarzeń pod wpływem alkoholu. Specjalne warunki obowiązują dla rezerwacji założonych od 16 marca 2021 r.
      2. Należy wypełnić obowiązkową deklarację, a następnie przekazać przedstawicielowi Ministerstwa Zdrowia i Ludności na lotnisku po przybyciu do Egiptu POBIERZ DEKLARACJĘ oraz deklarację zdrowotną linii lotniczych dostępną TUTAJ.
      3. Każdy hotel posiada rządowy „Certyfikat bezpieczeństwa higieny” potwierdzający spełnianie wymagań sanitarnych. Naruszenie któregokolwiek z ustalonych przepisów spowoduje zawieszenie licencji obiektu i karę finansową.
Wytyczne sanitarne
  1. Transfer – W pojazdach służących do transferu tylko 50% miejsc może być zajętych, miejsce obok każdego pasażera musi być wolne. Zakaz zajmowania pierwszych siedzeń pojazdu. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane i czyszczone przed i po każdej podróży. Obowiązuje nakaz noszenia maseczek przez obsługę podczas całego transferu.
  2. Recepcja i zameldowanie – Check-in będzie poprzedzony obowiązkowym badaniem temperatury ciała. Dezynfekcja bagaży przed zameldowaniem. Zachowanie właściwego dystansu dzięki specjalnym oznaczeniom na podłodze.
  3. Pokój hotelowy i sprzątanie – Pomieszczenia są dezynfekowane i odpowiednio wentylowane przez 12 godzin od wymeldowania Gościa do zakwaterowania kolejnego. Dla każdego Gościa - zestaw ochrony osobistej zawierający wyposażenie ochronne, takie jak maski, rękawiczki oraz środki dezynfekujące do rąk. Meble i tkaniny są dezynfekowane za pomocą maszyn parowych. Pojemność pokoju to max. 2 osoby dorosłe + 2 dzieci (poniżej 12 lat).
  4. Wyżywienie - Przed wejściem do restauracji Gościom spawdzana jest temperatura. Posiłki będę serwowane przez personel restauracji (brak bufetu). Stoły są rozmieszczone w odległości 2 metrów od siebie, przy jednym stole (maksymalnie do 6 osób). Zalecane jest jak najczęstsze używanie jednorazowych sztućców. Dostępność środków dezynfekujących do rąk na stołach. Obrusy z tkaniny są wymieniane i dokładnie prane po każdym użyciu. Shisha jest zabroniona. Zakaz spotkań i imprez towarzyskich. Strefy dla dzieci zostały zamknięte.
  5. Basen i plaża – Regularna dezynfekcja basenów. Czyszczenie obszaru wokół plaży i basenu (w tym stoły, leżaki, leżaki itp.) po każdym użyciu, a także przed i po godzinach użytkowania. Zachowanie 2 m odległości między leżakami. Ręczniki plażowe i basenowe dostarczane są do pokoi. Ograniczenie zajęć rekreacyjnych.
  6. Wycieczki fakultatywne - Grupy nie mogą przekraczać 25 osób (do odwołania). Przewodnicy są zobowiązani do noszenia maseczek. Słuchawki są sterylizowane po każdym użyciu. Organizatorzy wycieczek powinny zapewnić maseczki dla turystów. Obowiązuje zachowanie dystansu fizycznego.
  7. Siłownie i kluby fitness - Punkty dotykowe i powierzchnie są regularnie czyszczone i dezynfekowane. Sprzęty i wyposażenie są odpowiednio rozstawione. Zakaz korzystania ze strefy wellness oraz prysznica na siłowni lub w klubie fitness.
  8. Inne - Regularna dezynfekcja części wspólnych, toalet, wind oraz wszystkich punktów styku, regularne czyszczenie mebli i tkanin w hotelach i obiektach turystycznych. Dostępność środków do dezynfekcji rąk. Zachowanie i przestrzeganie dystansu w windach (specjalne oznaczenia). Nakaz noszenia masek w windzie. Personel jest zobowiązany do noszenia maseczek przez cały czas pracy. Dyskoteki, imprezy i spotkania towarzyskie nie są dozwolone. Każdy hotel ma współpracującego lekarza na wezwanie i klinikę.
  9. Aktualne informacje o sytuacji epidemiologicznej w Egipcie: TUTAJ
  10. Oficjalna treść regulacji dotyczących higieny i bezpieczeństwa dla wznowionego ruchu turystycznego: TUTAJ.

Turcja

Aktualna sytuacja
  1. Od 01.06.2021 r. dla Podróżnych z krajów Unii Europejskiej, wjazd do Turcji będzie możliwy po okazaniu:
    - negatywnego testu PCR wykonanego nie później niż 72h przed wylotem lub
    - negatywnego testu antygenowego, wykonanego nie później niż 48h przed wylotem
    Zaświadczenie o wyniku testu musi być przedstawione w języku angielskim.

  2. Z obowiązku okazywania negatywnego wyniku testu zwolnione są:
    - osoby posiadające medyczne zaświadczenie o zaszczepieniu na COVID-19 (od podania ostatniej dawki musi minąć więcej niż 14 dni).
    Zaświadczenie o zaszczepieniu powinno zawierać najważniejsze informacje w języku angielskim a pełne imię i nazwisko musi zgadzać się z dokumentem tożsamości.
    - osoby posiadające zaświadczenie o pozytywnym wyniku testu RT-PCR w języku angielskim, potwierdzające zachorowanie na COVID-19 w czasie do 6 miesięcy poprzedzających przylot do Turcji
    - dzieci poniżej 6 roku życia

  3. Po przylocie obsługa lotniska może losowo poddać pasażerów testom PCR na obecność COVID-19
  4. Konieczna jest rejestracja wszystkich uczestników podróży na mniej niż 72 godziny przed wylotem na stronie https://register.health.gov.tr/ oraz wygenerowanie kodu HES (Hayat Eve Sığar) upoważniającego do podróży. Nie ma obowiązku rejestracji w przypadku dzieci poniżej 6 roku życia. POBIERZ INSTRUKCJE
  5. Aktualne zalecenia dla Podróżnych - TUTAJ

WYTYCZNE SANITARNE

W Turcji obowiązuje Program Certyfikacji Bezpiecznej Turystyki, który został opracowany pod przewodnictwem Ministerstwa Kultury i Turystyki, przy wsparciu Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Ministerstwo Spraw Zagranicznych i we współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi stronami z branży. Wszystkie hotele powyżej 30 pokoi są zobowiązane do uzyskania Certyfikatu Bezpiecznej Turystyki.
Program  określa szereg zasad, które muszą zostać spełnione odnośnie transportu, zakwaterowania wszystkich obywateli tureckich oraz gości z zagranicy spędzających wakacje w Turcji:

  • Obowiązkowe noszenie maseczek we wszystkich miejscach w Turcji, w tym na ulicach,
  • Temperatura każdego Gościa jest mierzona automatycznie za pomocą kamery termowizyjnej lub ręcznie w bramie głównej lub w recepcji. Wyniki są rejestrowane. Jeśli Gość opuszcza hotel, w dniu przyjazdu mierzona jest tylko temperatura,
  • Każdy pokój musi wypełnić załączony lub podobny do załączonego „Formularz informacyjny”, który jest dostępny w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim.
  • Kod HES (Hayat Eve Sığar) dostarczany na etapie rejestracji, jest niezbędny, aby zameldować się w hotelu, korzystać z transportu publicznego lub odwiedzić oficjalne miejsca. Jest potrzebny, aby wejść do centrów handlowych i stref specjalnych (np. szpitale, duże sklepy sieciowe, lotnisko). Pierwsza strona formularza zawiera ogólne informacje o Gościu, druga informuje o koniecznych działaniach w przypadku podejrzenia Covid-19. Zamieszczone są też tam zasady kwarantanny, których muszą przestrzegać Goście i hotele.
  • Dezynfekcja bagażu i mata do dezynfekcji znajdują się w bramie głównej,
  • Stanowiska do dezynfekcji znajdują się w bramie głównej, w strefie wypoczynkowej / lobby, przed każdą: windą, toaletą dla Gości i stoliku w restauracji / barach,
  • W restauracjach/barach obsługa hotelowa podaje jedzenie na talerzach, a napoje w kubkach. Goście nie mogą korzystać z urządzeń serwisowych. Sztućce wydawane są w pokrowcach. Minimalna odległość między stołami w restauracji wynosi 1,5 m. 1 rodzina - 1 stolik.
  • Każdy hotel na każde 50 pokoi ma przygotowany jeden dedykowany na kwarantannę (pokoje przeznaczone są wyłącznie dla przypadków Covid).

Aktualne wytyczne dotyczące ogólnych zasad sanitarnych obowiązujących w Turcji - link.

Priorytetowe szczepienia dla pracowników branży turystycznej

Ministerstwo Turystyki i Kultury Turcji zadeklarowało priotytetowe traktowanie pracowników branży turystycznej w programie szczepień przeciw Covid -19, w tym:

  • otwartych obiektów noclegowych z certyfikatem Bezpiecznej Turystyki i certyfikowanych przez ministerstwo,
  • otwartych obiektów noclegowych z certyfikatem Bezpiecznej Turystyki i innych certyfikowanych obiektów noclegowych
  • otwartych obiektów gastronomicznych z certyfikatem Bezpiecznej Turystyki i certyfikowanych przez ministerstwo,
  • biur podróży,
  • certyfikowanych pojazdów transportu turystycznego (dwóch kierowców na każdy pojazd,)
  • profesjonalnych przewodników.

 

GRECJA

Aktualna sytuacja
  1. Wszystkie przybywające osoby są zobowiązane do okazania nie starszego niż 72 godziny negatywnego wyniku testu PCR na SARS-CoV-2, licząc od daty wykonania badania figurującej w dokumencie. Zaświadczenie o negatywnym wyniku testu powinno zostać przygotowane w języku angielskim, zawierać imię i nazwisko oraz numer dokumentu tożsamości osoby podróżującej.
  2. Z obowiązku wykonywania testu zwolnione są:
    - dzieci poniżej 5 roku życia 
    - osoby posiadające medyczne zaświadczenie o zaszczepieniu na COVID-19 (od podania ostatniej dawki musi minąć więcej niż 14 dni). Zaświadczenie o zaszczepieniu powinno zawierać przynajmniej następujące informacje: imię i nazwisko, rodzaj/nazwę podanej szczepionki, daty podania dawek, oznaczenie wystawcy szczepienia; zaświadczenie powinno być wystawione w j. angielskim i/lub greckim). Szczepionki, uznane przez greckie władze graniczne to: Pfizer BioNtech, Moderna, Astra Zeneca – Oxford, Novavax, Johnson & Johnson – Janssen, Sinovac Biotech, Gamaleya (Sputnik), Cansino Biologics, Sinopharm.
    - osoby posiadające zaświadczenie o pozytywnym wyniku testu RT-PCR w języku angielskim, potwierdzające zachorowanie w czasie od 2 do 9 miesięcy poprzedzających przylot do Grecji
  3. Po przylocie obsługa lotniska może losowo poddać pasażerów szybkim testom na obecność COVID-19.
  4. Wszyscy podróżni przybywający do Grecji mają obowiązek zarejestrowania pobytu na stronie https://travel.gov.gr (Passenger Locator Form),  na co najmniej 24 godziny przed wjazdem do Grecji i nie później niż do godziny 22:00 polskiego czasu w dniu poprzedzającym wyjazd. Po wypełnieniu formularza, pasażer otrzymuje maila z dokumentem aplikacyjnym, a następnie, na jeden dzień przed wylotem, otrzymuje QR kod, który należy wydrukować lub mieć na ekranie telefonu i okazać podczas odprawy „check-in” na lotnisku w Polsce oraz po przylocie personelowi kontroli bezpieczeństwa w Grecji. Bez QR kodu Podróżujący nie przejdzie odprawy „check in” w Polsce. Formularz można wypełniać wielokrotnie (np. w przypadku błędnego wypełnienia formularza). Formularz trzeba wypełnić oddzielnie dla każdego pasażera (bez wzgledu na wiek).

WYTYCZNE SANITARNE

      • Obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeniach publicznych, zarówno zamkniętych, jak i otwartych. Za nieprzestrzeganie obowiązku noszenia maski grozi kara grzywny w wysokości od 300 euro.
      • Od 13.12.2020 do odwołania obowiązuja dodatkowe ograniczenia sanitarne i w przemieszczaniu się, m.in:
        • Zakaz swobodnego przemieszczania się w dni powszednie godz.: 05:00-21:00 oraz w weekendy w godz.: 05:00-18:00
        • Siłownie, kluby fitness – nieczynne
        • Gastronomia – zakaz działalności stacjonarnej
        • Zamknięcie placówek handlu detalicznego, poza branżą spożywczą, farmaceutyczną i stacjami benzynowymi

Aktualne wytyczne dotyczące ogólnych zasad sanitarnych obowiązujących w Grecji - TUTAJ 

Wasze biuro podróży Sun&Fun Holidays