Bezpieczne wakacje

Drodzy Klienci,
z radością informujemy, że znów jesteśmy gotowi spełniać marzenia o fantastycznych wakacjach w zagranicznych kurortach turystycznych. Czując się odpowiedzialni za Państwa zdrowie, komfort i poczucie bezpieczeństwa, wspólnie z naszymi partnerami informujemy o wprowadzonych procedurach i środkach ostrożności obowiązujących podczas podróży i w miejscach wypoczynku.
Choć obecna sytuacja w miejscu, które wybraliście Państwo na wakacje, jest stabilna, konieczne jest zaakceptowanie i przestrzeganie zalecanych środków sanitarnych w celu utrzymania obowiązujących standardów bezpieczeństwa. Stoimy razem na początku podróży, która może określić przyszłość turystyki. Jednak w odniesieniu do planowanych wytycznych można już powiedzieć jedno: Tegoroczne wakacje będą wyjątkowe. Czyste morze, więcej miejsca na plaży, niezatłoczone restauracje - wszystko to może być pozytywne i powinno wyraźnie zrównoważyć niektóre ograniczenia wprowadzone dla ochrony naszego zdrowia.

Dla Waszej wygody przygotowaliśmy podsumowanie wytycznych sanitarnych, które mogą obowiązywać w trakcie realizacji imprezy turystycznej:

  • Transfer - Wymagane jest zakrywanie nosa i ust oraz zachowanie dystansu społecznego (rząd siedzeń za kierowcą powinien być wolny). Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności, co może wydłużyć czas realizacji transferu. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie i regularnie dezynfekowane.
  • Recepcja i zameldowanie - Ograniczenie kontaktu z personelem. Wydłużony czas między wymeldowaniem/zameldowaniem z powodu dokładnego czyszczenia, dezynfekcji i naturalnej wentylacji pomieszczeń.
  • Pokój hotelowy i sprzątanie - Zmniejszona częstotliwość regularnego sprzątania pokoi, w tym zmiana ręczników i pościeli (ale zawsze będzie to wykonywane na życzenie Gościa). Dezynfekcja rąk przy wchodzeniu i wychodzeniu z każdego pokoju. 
  • Wyżywienie - Usługi all inclusive i posiłki oferowane w formie bufetu będą serwowane przez personel hotelu (nie będzie samoobsługi). Zwiększone środki higieny i odległość między stolikami w restauracjach hotelowych.
  • Basen i plaża - Zamknięcie basenów krytych. Ograniczona liczba gości w basenie odkrytym. Leżaki i parasole przy basenie i na plaży w większych odstępach.
  • Inne - Zachowanie wystarczającego odstępu w miejscach publicznych. Ścisłe przestrzeganie środków higieny w strefach wellness, fitness i pomieszczeniach zamkniętych. Zakaz programów animacyjnych dla dzieci wewnątrz hotelu. Ograniczenia animacji na zewnątrz i zajęć sportowych.
  • Wiecej informacji:  TUTAJ.

 

 NA LOTNISKU

Do terminala mają wstęp jedynie osoby, które odbywają podróż w danym dniu i posiadają ważny bilet lotniczy. Z osobą towarzyszącą będzie mógł wejść jedynie pasażer, który wymaga opieki (np. osoba z niepełnosprawnością). Wejście do terminala będzie poprzedzone obowiązkowym badaniem temperatury ciała (w przypadku temperatury powyżej 38 st. C. osoba może zostać  niedopuszczana do odbycia podróży). Terminale mają przygotowane specjalne oznaczenia umożliwiające zachowanie dystansu społecznego oraz dodatkowe punkty ze środkami dezynfekującymi. Dostęp do części infrastruktury jak np. sklepy może być ograniczony. Przestrzenie publiczne są dezynfekowane, w autobusach lotniskowych przestrzeń zajęta przez pasażerów nie może przekraczać 40% ich pojemności. Wszyscy podróżujący na każdy z lotów muszą wypełnić kartę lokalizacyjną POBIERZ KARTĘ.

  • Pamiętaj o przybyciu na lotnisko z odpowiednim zapasem czasu. W przypadku lotów czarterowych to 2,5h przed planowanym odlotem,
  • Pamiętaj o zabraniu maseczki ochronnej - nakaz zakrywania ust i nosa obowiązuje zarówno na terenie lotniska, jak i na pokładzie samolotu. Rekomendujemy jej wymianę co 4 godziny,
  • Zachowaj odstęp 1,5 do 2 metrów. Zasada dystansu społecznego obowiązuje na całym lotnisku i dotyczy m.in.: miejsc oczekiwania na odprawę biletowo-bagażową, kontroli bezpieczeństwa czy boardingu,
  • Dezynfekuj ręce - stacje sanitarne będą dostępne dla wszystkich w widocznych miejscach w terminalu,
  • Jeśli kraj docelowy ma takie wymagania, zabierz aktualne zaświadczenie o wykonanym negatywnie teście na COVID-19,
  • Wypełnij oświadczenie o stanie zdrowia (zgodnie z instrukcją danego przewoźnika),
  • Sprawdź aktualność i zabierz ze sobą dokumenty podróży, paszport (jeżeli jest wymagany). W przypadku podróży do krajów, do których wymagane jest posiadanie wizy turystycznej, rekomendujemy jej wcześniejszy zakup online,
  • Ogranicz ilość bagażu podręcznego.

na pokładzie samolotu i po wylądowaniu

Wejście na pokład samolotu będzie poprzedzone dodatkowym, obowiązkowym badaniem temperatury ciała (w przypadku temperatury powyżej 38 st. C. osoba może zostać  niedopuszczana do odbycia podróży). Jej pomiar jest możliwy także po przylocie na lotnisku docelowym. Pokład samolotu, schowki i luki bagażowe są regularnie dezynfekowane. Samoloty są wyposażone w filtry typu HEPA, które zabezpieczają przed 99% bakterii i wirusów na pokładzie. Po przylocie, liczba pasażerów w autobusie lotniskowym będzie ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności.

  • Stosuj się do ścisłych zaleceń personelu pokładowego i do instrukcji służb lotniskowych.
  • Noś maseczkę ochronną - nakaz zakrywania ust i nosa obowiązuje podczas całego lotu aż do momentu opuszczenia terminala lotniska przylotowego. Rekomendujemy jej wymianę co 4 godziny.
  • Dezynfekuj ręce.
  • Wypełnij i przekaż załodze kartę lokalizacji podróżnego. Pozwoli to służbom na szybkie poinformowanie osób w przypadku wykrycia ognisk choroby.
  • Przygotuj się na ograniczenia w serwisie pokładowym (brak ciepłych posiłków, napoje i przekąski serwowane w indywidualnych opakowaniach). Płatności będą możliwe wyłącznie bezgotówkowo.
  • Zachowaj dystans i nie spiesz się przy opuszczaniu samolotu, które będzie odbywać się stopniowo.
  • Po odebraniu bagażu postaraj się szybko opuścić lotnisko i udać do przedstawiciela biura podróży, który przekaże zasady i instrukcje obowiązujące w miejscu docelowym.

Tunezja

Aktualna sytuacja
      1. Obowiązkowa obecność w hotelu pielęgniarki/pielęgniarza oraz osoby odpowiedzialnej za kwestie sanitarne
      2. Zakrywanie ust i nosa  jest obowiązkowe w zamkniętych przestrzeniach publicznych w tym w środkach transportu (wyjątek stanowią restauracje i lokale gastronomiczne).
Wytyczne sanitarne
  1. Transfer – Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności. W pojazdach służących do transferu tylko 50% miejsc może być zajętych. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane. Obowiązuje nakaz noszenia maseczek i odpowiednich rękawiczek przez obsługę odpowiedzialną za przywitanie Klientów oraz ich transfer do hoteli.
  2. Recepcja i zameldowanie – Moźliwość zakwaterowania 50% Klientów (w stosunku do pojemności kwaterowej). Zakaz przebywania w hotelu osób nie zakwaterowanych w danym obiekcie. Stworzenie strefy dezynfekcyjnej dla bagaży przed rejestracją. Sprawdzanie temperatury ciała całego personelu hotelowego oraz wszystkich kwaterujących się gości hotelowych. Ograniczenie do minimum czasu przebywania Klienta przy recepcji.
  3. Pokój hotelowy i sprzątanie - Sprzątanie pokoju oraz dezynfekcja po każdym Kliencie: wszystkich powierzchni dotykowych, łazienki, filtrów klimatyzacyjnych oraz otworów wentylacyjnych. Gruntowne wietrzenie pomieszczenia (minimum 3 godziny).
  4. Wyżywienie - Nakaz noszenia maseczek przez personel restauracyjny. Zmniejszenie pojemność restauracji o 50% z zachowaniem odstępu min. 2 m między każdym stolikiem. Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk. Systematyczne sprzątanie, dezynfekcja oraz wietrzenie pomieszczeń restauracyjnych przed i po dokonanej obsłudze. Wprowadzenie usługi restauracyjnej „a la carte”. Zapewnienie usługi restauracyjnej w formie room service na życzenie Klienta.
  5. Basen – Zakaz organizowania aktywności sportowych
  6. Wycieczki fakultatywne - Zachowanie dystansu między Klientami podczas zwiedzania zabytków i muzeów, jak również podczas postojów i przebywania w miejscach publicznych (m.in.: kafejki, restauracje, sklepy). Nakaz noszenia maseczki przez przewodnika turystycznego, jak również wszystkich uczestników wycieczki.
  7. Inne – Zapewnienie dodatkowego personelu sprzątającego.Nakaz noszenia maseczek lub przyłbic przez personel hotelowy. Udostępnienie materiałów informacyjnych odnoszących się do nowo obowiązujących procedur sanitarnych. Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości hotelowych, Systematyczne czyszczenie i dezynfekcja części wspólnych (co 30 min) jak również kluczy/kart po każdorazowym ich użyciu. Systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń. Wyznaczenie i przygotowanie odpowiedniej liczby pokoi, w których będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych. W przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem covid-19 u klienta, wyłączenie z użytkowania pokoju, w którym przebywała dana osoba oraz dezynfekcja pomieszczenia. Zawieszenie wszelkich wydarzeń tworzących skupiska ludzi. 
  8. Aktualne informacje o sytuacji epidemiologicznej w Tunezji: TUTAJ

Bułgaria

Aktualna sytuacja
    1. Przy wjeździe do Bułgarii należy wypełnić obowiązkową deklarację - prosimy zabrać ze sobą wypełniony dokument, skróci to znacznie czas i kolejki na lotnisku. POBIERZ DEKLARACJĘ.
    2. Zakrywanie ust i nosa  jest obowiązkowe w zamkniętych przestrzeniach publicznych w tym w środkach transportu (wyjątek stanowią restauracje i lokale gastronomiczne).
Wytyczne sanitarne
    1. Transfer – Pojemność autobusów jest ograniczona ze względu na zwiększone środki ostrożności. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane.
    2. Recepcja i zameldowanie – Jej obszar został zorganizowany w celu utrzymania wystarczającego odstępu i regularnej dezynfekcji wszystkich powierzchni.
    3. Pokój hotelowy i sprzątanie – Wszystkie pomieszczenia są dokładnie dezynfekowane.
    4. Wyżywienie - All inclusive nie jest w formie samoobsługi/bufetu, ale jego zakres nie jest ograniczony. Formuła wyżywienia zależy bezpośrednio od hotelu (menu z karty, bufet wydawany przez personel hotelu za pomocą pleksiglasu itp.).  Między stołami jest zachowana bezpieczna odległość.
    5. Basen i plaża – Odstępy między leżakami są obowiązkowe (dla zestawu 2 leżaków przestrzeń co przestrzeń co najmniej 8 m2). Kryte baseny zostaną zamknięte.
    6. Wycieczki fakultatywne - Maksymalna ilość osób podczas transferu 30-35 dla autobusów posiadających 50-55 miejsc. Zachowanie dystansu między Klientami podczas zwiedzania zabytków i muzeów, jak również podczas postojów i przebywania w miejscach publicznych (m.in.: kafejki, restauracje, sklepy),
    7. Oficjalne komunikaty Republiki Bułgarii TUTAJ
    8. Informacje video - środki bezpieczeństwa na lotniskach TUTAJ.

Egipt

Aktualna sytuacja
      1. Turyści przybywający do kurortów Hurghada, Sharm el Sheikh, Marsa Alam są zwolnieni z opłat wizowych do 31 października 2020 r.
      2. Należy wypełnić obowiązkową deklarację, a następnie przekazać przedstawicielowi Ministerstwa Zdrowia i Ludności na lotnisku po przybyciu do Egiptu. POBIERZ DEKLARACJĘ.
      3. Każdy hotel posiada rządowy „Certyfikat bezpieczeństwa higieny” potwierdzający spełnienie wymagań sanitarnych, naruszenie któregokolwiek z ustalonych przepisów spowoduje zawieszenie licencji obiektu i karę finansową.
Wytyczne sanitarne
  1. Transfer – W pojazdach służących do transferu tylko 50% miejsc może być zajętych, miejsce obok każdego pasażera musi być wolne. Zakaz zajmowania pierwszych siedzeń pojazdu. Wszystkie pojazdy transportowe są dokładnie dezynfekowane i czyszczone przed i po każdej podróży. Obowiązuje nakaz noszenia maseczek przez obsługę podczas całego transferu.
  2. Recepcja i zameldowanie – Check-in będzie poprzedzony obowiązkowym badaniem temperatury ciała. Dezynfekcja bagaży przed zameldowaniem. Zachowanie właściwego dystansu dzięki specjalnym oznaczeniom na podłodze
  3. Pokój hotelowy i sprzątanie – Pomieszczenia są dezynfekowane i odpowiednio wentylowane przez 12 godzin od wymeldowania Gościa do zakwaterowania kolejnego. Dla każdego Gościa - zestaw ochrony osobistej zawierający wyposażenie ochronne, takie jak maski, rękawiczki oraz środki dezynfekujące do rąk. Meble i tkaniny są dezynfekowane za pomocą maszyn parowych. Pojemność pokoju to max. 2 osoby dorosłe + 2 dzieci (poniżej 12 lat)
  4. Wyżywienie - Przed wejściem do restauracji  Gościom spawdzana jest temperatura. Posiłki będę serwowane przez personel restauracji (brak bufetu). Stoły są rozmieszczone w odległości 2 metrów od siebie, przy jednym stole (maksymalnie do 6 osób). Zalecane jest jak najczęstsze używanie jednorazowych sztućców. Dostępność środków dezynfekujących do rąk na stołach. Obrusy z tkaniny są wymieniane i dokładnie prane po każdym użyciu. Shisha jest zabroniona. Zakaz spotkań i imprez towarzyskich. Strefy dla dzieci zostały zamknięte.
  5. Basen i plaża – Regularna dezynfekcja basenów. Czyszczenie obszaru wokół plaży i basenu (w tym stoły, leżaki, leżaki itp.) po każdym użyciu, a także przed i po godzinach użytkowania. Zachowanie 2 m odległości między leżakami. Ręczniki plażowe i basenowe dostarczane są do pokoi. Ograniczenie zajęć rekreacyjnych
  6. Wycieczki fakultatywne - Grupy nie mogą przekraczać 25 osób (do odwołania). Przewodnicy są zobowiązani do noszenia maseczek. Słuchawki są sterylizowane po każdym użyciu. Organizatorzy wycieczek powinny zapewnić maseczki dla turystów. Obowiązuje zachowanie dystansu fizycznego.
  7. Siłownie i kluby fitness - Punkty dotykowe i powierzchnie są regularnie czyszczone i dezynfekowane. Sprzęty i  wyposażenie są odpowiednio rozstawione. Zakaz korzystania ze strefy wellness oraz prysznica na siłowni lub w klubie fitness,
  8. Inne - Regularna dezynfekcja części wspólnych, toalet, wind oraz wszystkich punktów styku, regularne czyszczenie mebli i tkanin w hotelach i obiektach turystycznych. Dostępność środków do dezynfekcji rąk. Zachowanie i przestrzeganie dystansu w windach (specjalne oznaczenia). Nakaz noszenia masek w windzie. Personel jest zobowiązany do noszenia maseczek przez cały czas pracy. Dyskoteki, imprezy i spotkania towarzyskie nie są dozwolone. Każdy hotel ma współpracującego lekarza na wezwanie i klinikę
  9. Oficjalna treść regulacji dotyczących higieny i bezpieczeństwa dla wznowionego ruchu turystycznego: TUTAJ 

 

Wasze biuro podróży Sun&Fun Holidays